Автори проекту
Методичний комплекс
1. План проекту та план реалізації проекту.
2. Презентація вчителя.
3. Засоби оцінювання учнівських робіт.
4. Дидакичні матеріали.
1. Звіт групи науковців.
Ми - учні 8-Б класу Ігнатюк Євгеній та Корсун Анна. У роботі над проектом “Різноманітність числових систем” наша група називалась “Науковці”. Ми досліджували питання:
«Все є число», - говорили піфагорійці, підкреслюючи особливо важливу роль чисел для практичної діяльності.
Багато цікавого про числа розповідав в своїх “Діалогах” стародавньо грецький філософ і математик Платон.
Платон дуже часто згадував число шість. У ті часи це число було в пошані.
В стародавній Греції , в школі Піфагора, з трепетом відносилися до числа 28. Нещодавно В Римі під час будування метро під землею було знайдено цікавий ансамбль кімнат: круглий зал і навколо нього 28 кімнат, що виходять у цей зал. Виявилось, що це приміщення неопіфагорійської академії, яка існувала в Римі в перші століття нашої ери. Напевне, в цій академії було 28 співробітників. І в наш час число співробітників деяких академій та наукових товариств дорівнює 28.
У римлян на святах найпочеснішим місцем було шосте.
Що ж пов'язує числа 6 та 28??
Ці числа об’эднує одна особлива властивість: сума всіх їх дільників дорівнює самому числу: 6=1+2+3; 28= 1+2+4+7+14. Такі числа називаються ідеальними. Крім 6 і 28 стародавні греки знали ще два числа , які мають такіж властивості—496 та 8128. Ідеальні числа зустрічаються дуже рідко. Лише в XY ст. було знайдено ще два ідеальних числа німецьким математиком Іоганном Мюллером.Сьоме число знайшов в 1883 році сільський священник Іван Міхєєвич Первушин
В наш час відомо лише 20 ідеальних чисел. Двадцяте ідеальне число містить 2663 цифри.
Наша сторінка на сайті присвячена найбільш важливим питанням, що пов'язані з виникненням чисел та числових систем.
Сподіваємось, що вона стане для вас корисною!
Усі числові системи діляться на позиційні, непозиційні та унарні.
У цих системах значення кожної цифри залежить від місця (позиції), яке вона займає. Наприклад, у десятковій системі значення кожної з двійок числа
222 різне:
Позиційних систем може бути безліч. Назва позиційної системи відповідає назві її основи (двійкова, трійкова, вісімкова, десяткова, шістнадцяткова і т. д.). Для
запису будь-якого числа у позиційній системі з основою р потрібно р цифр від 0 до р-1.
Складаються із певного набору символів, які використовуються для запису чисел. У цих системах значення кожного символу не залежить від місця (позиції), яке він займає.
Приклади непозиційних систем:
I– один палець, число 1;
V– розкрита долоня, число 5;
X– дві перехрещені долоні, число 10;
L– число 50;
C– число 100;
Число 88 у цій системі записується LXXXVIII.
Римські цифри зустрічаються і зараз: у циферблатах на годинниках, в історичній літературі для позначення століть.
Щоб дізнатись, на якому курсі навчається курсант військового училища, треба подивитись на кількість смужок на його рукаві
Лічильні палички використовуються для навчання рахунку учнів 1-го класу .
2. Звіт групи істориків.
Ми - учні 8-Б класу Маменко Катерина та Митхайлик Дмитро. У роботі над проектом “Різноманітність числових систем” наша група називалась “Історики”.
Ми отримали завдання: дослідити, якими числовими системами користувалися наші предки
У процесі дослідження :
Результати своєї роботи представили у вигляді презентації:
3. Звіт групи аналітиків.
Ми - учні 8-Б класу Вашкевич Тетяна та Мокусієнко Євгеній. У роботі над проектом “Різноманітність числових систем” наша група називалась “Аналітики”.
Займалися дослідженням таких питань :
|
|
|
|
|
|
|
Висновок
Отже, знання про числові системи нам потрібні. Числових систем існує багато, і їхні відголоси зустрічаються у сучасному житті.
Людство користується десятковою системою числення. Як ми дослідили, скоріше за все це пов'язано з тим, що на наших руках 10 пальців.
Немає найкращої числової системи. Для нас найкраща - десяткова, для комп'ютера - двійкова...
Але добре, що людство усієї планети користується одною системою, адже інакше нам
доводилося б вивчати не лише мову країни, яку ми хочемо відвідати, а й її систему числення...